mandag 11. juli 2011

Nyte blomstene...

Det er snart ferietid,så denne dama må sørge for å få med seg alle detaljer fra hagen før vi reiser,hihi...Det jeg kommer til å savne mest her hjemme er hagen,det er så mye som skjer der disse ukene midt på sommeren,men jeg gleder meg selfølgelig stooort til ferie sammen med gode venner;)

Den lille saken inni "buret" her har kommet med en blomst nå,det er noe ei venninne av meg hadde sådd,hun husket ikke navnet på planten...Mon tro hva den heter?




Skulle selfølgelig hatt et annet kamera,slik at det gikk an å ta nærbilder uten at det ble uklart,men får ønske meg et speilrefleks til jul eller noe,kanskje nissen mener jeg har vært snill i år,hoho...;)

På bildet under har den blå valmuesøsteren slått ut i blomst,foran pioner og den hvite riddersporen min...





Flammentanz blomstrer i trappen på fremsiden av huset...





"Jeg vet en deilig have,hvor roser står i flor.Den skapte Gud til gave for alle barn på jord"

New dawn blomstrer oppetter verandaen ut mot veien.





Langs med bekken har jeg et bed med mye Marikåper,her i selskap med pioner.





Det blir litt prøving og feiling i hagen,men jeg koser meg med å teste ut forskjellige samplantinger...Noen ganger faller alt på plass,mens andre ganger må ting gjøres om igjen,sånn er det bare med oss hagegale;)
Håper sola skinner der DU er....Det regner nemlig her nå!!!



1 kommentar:

Sommerhuset i bakken sa...

Herlig hage med vakre blomster ;-)
Flotte bilder!

Kos deg masse med ferie!