torsdag 5. april 2012

Fra mormors hage

I mormors hage finner man alltid masse spennende ting;)
Alt fra blomster til små kålerabi og jordskokk fra ifjor,hehe;)




Vi har vært hos mine foreldre i ettermiddag,å jentene går som regel aldri tomhent hjem derfra;)





Jeg har endelig fått opp pelargoniaene mine fra kjelleren,uff antagelig altfor sent...MEEEN,bedre sent enn aldri,ikke sant?!
Disse har jeg hatt i et par år,men føler ikke jeg får dem så frodige som jeg vil...Så til dere som får store frodige pelargoniaer,hva gjødsler dere med,og hvor ofte?





Idag våknet vi opp til et hvitt dekke ute,ikke så gøy når jeg har drevet å flyttet planter de siste par ukene,satser på de tåler en støyt!!!
Har malt litt nedover i kjelleren og idag,vi har nemlig hatt en fæl grønnfarge nedover til kjelleren,å sammen med en furutrapp så det bare IKKE bra ut!
Har en plan om å male kjellertrappen og etterhvert,men det blir ikke med det første,har litt lyst på grå trapp,får tenke litt på fargevalget:)





Ha en fiiin kveld!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Så koselig tur dere har hatt da,masse flotte bilder du har tatt. Magnoliatreet var superskjønt og DET huset,dåne. :) Du finner sikkert mange tips på nettet eller hos moseplassbloggen ang. pellisene.
Ønsker deg flotte påskedager.
Klem Mette.

Roser og Patina sa...

Synes pelargoniene dine ser friske og fine ut til å ha tilbringt vintersesongen i kjelleren. For å få frodige pelargonier så er det lurt å bytte ut den gamle jorden med ny jord og la de få litt større potte:)Det er også bra og blande noe i jorden som gir luft til røttene. Det kan være grov sand, små lecakuler, perlite eller vermeculite. Det er sikkert mye bra og gjødsle med. Selv sverger jeg til Bio Bact organisk tomat næring. Den selges på de fleste plantesenter. Jeg kjøper mine flasker hos plantasjen. Jeg blander gjødsel i vannet hver gang jeg vanner mine pelargonier i vekstsesongen. Jorden må få tørke opp mellom hver vanning. På Pelargoniumnettet.no er det masse gode tips til hvordan du steller dine pelargonier:)