torsdag 26. september 2013

Eplemuffins

Idag har vi hatt høstmeny her hjemme!
Lammefrikasse til middag og eplemuffins til kaffen etterpå,herlig:)
Både fårikål som vi hadde sist uke og frikasse er superenkelt å lage,bare å hive alle ingrediensene i gryta å koke et par timer,så har det helst laget seg selv;)
Jeg lager alltid dobbel porsjon slik at vi har til dagen derpå,for det smaker vel så godt da;)





Eplebitene vendte jeg i litt sukker og kanel før jeg puttet de i formene.








Dette flotte stettefatet med glasslokk fikk jeg av ei god venninne til bursdagen!










Nyt høstdagen!



6 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm! De så kjempedeilige ut! :D

Barbros lille atelier sa...

Nam! Så utrolig gode ut!!

Jatte sa...

ÅÅ så digg det hørtes ut!! nam nam.. muffinsene så veeeeelfig gode ut også :D'

Ha en finfin kveld,
Klem Jatte♥

PS: Bli gjerne med på give away hos meg, trekkes imorgen!!

liven sa...

Deilig høstmat....og disse så jo så fristende ut :)
Kjempefint stettefat har du også!

Ha en fin helg Caroline

Camillas Lantliv sa...

Hei vennen.
Nå var det lenge siden jeg skrev her.
Håper alt står bra til. Høres jo ut som en fantastisk meny, mums. Elsker denne tiden på året, så masse god mat å lage. Nam nam med muffins, du vet det sikkert, men tenkte jeg kunne komme med et tips allikevel. Når man skal bake med frukt, som feks epler, så kan man steke frukten litt i stekepanne i litt smør, og kanel og sukker, dette framhever smakene utrolig masse og kryddene løses opp i smøret og smaker masse mer, jeg syns også frukten får fin konsistens av dette, et lite tips bare:) Ha en fantastisk dag. Stor klem <3

Anne sa...

Så nydelig stettfat !
Med de gode muffinsene skulle jeg gjerne vært gjest hos deg !
Her ble det fårikål og en ny eplekake i dag ..
Epler hører høsten til og
an apple a day keeps the doctor away ..
Klem Anne