fredag 10. april 2015

Våriris og nytt bed

Våren er langt på vei i hagen,krokusene og snøklokkene har takket for seg,klosterklokkene holder stand ennå,mens primulaene,perleblomstene og våririsene nå har begynt å blomstre:)






Jeg har mange prosjekter gående,holder liksom ikke å begynne på en ting om gangen når man blir ivrig nok,hehe;)
Jeg har begynt å anlegge mer bed ved lekehytten,har jo ikke plass til alle plantene jeg vil ha;)
Jeg har begynt på en grønnsakshage.
Så har jeg laget dette bedet ved løa,som nå er tålig ferdig,mangler bare noen klatreroser,hvitkantet hosta og flere løk som skal plantes til høsten.
Bedet består foreløpig av rosa/lilla vårfloks,buksbom, hvite høstfloks(avleggere fra mine foreldres hage),hvite tulipaner og perleblomster(avblomstret som jeg hadde inne tidligere i vår).
Så skal jeg som sagt ha 2 klatreroser her også,må bare finne ut hvilke og finne de i salg.








Dette er virkelig HVERDAGSGLEDE!!! 

Ønsker alle som titter innom en super helg:)



6 kommentarer:

Ingvill Mydland sa...

Nydelige lilla iris, og veldig inspirerende å høre om dine kreative prosjekter! Du er så flink til å få det til!!

Jannibele sa...

Lekker Iris. Kan det være'Purple Gem'? Det blir et vakkert bed. Blir spennende å se det i blomst:)
Ha en fin søndag.
Jannicke

Anne sa...

Du er bare så kreativ og flink Caroline .
Så spennende å følge med på hva du driver med i hagen
En herlig tid vi har nå .
Litt kaldt fremdeles .... Men håper det bedrer seg .
Kos deg i hagen !
Klem

Hos Jorunn sa...

Hallo Caroline:) Så koselig å se hva som dukker opp i hagen din! Skulle ønske jeg hadde samme interesse for hagearbeid som deg! Gleder meg til å se hva du finner på fremover, det blir ihvertfall garantert fint:)

Ha en fin torsdag og en riktig god helg!
Klem fra Jorunn

h.espe sa...

Så herlige bilder - selv venter jeg på våren i form av sol og gode temperaturer :)

Inger Marie sa...

Mange prosjekter du har på gang!
Flott blir det:)
Dagene går fort og snart er vi ute all ledig tid:)