torsdag 25. april 2013

Stiklinger

Nå har jeg pelargoniastiklinger stående i både stue,vinterhagen og kjøkken,jeg hadde 2 typer jeg tok stiklinger av,så fikk jeg en tredje type av en arbeidskollega,lykke!!!
Den ene stiklingen blomstrer nå,husker selfølgelig ikke navnet,typisk meg!





Synes  det ble så rustikt å fint med de gamle krukkene fra løa:)








Gleder meg til plantene vokser seg større å begynner blomstringen for fullt!
Dette er veldig enkle planter å få til,liker å tørke opp mellom hver vanning,så det er en plante for deg som ikke kommer på å vanne annenhver dag,sånn som meg;)




Immorra er det helg igjen,så da før jeg bare ønske alle som titter innom en strålende helg!



2 kommentarer:

h.espe sa...

Dronning Ingrid er begynt å vokse seg stor her hos meg, men ikke blomster enda... :( Gleder meg til vi kommer litt ut i mai og det blir så mildt i været at vi kan plante ut :)

Ønsker deg en flott helg!

Klem Hildegunn

Roser og Patina sa...

Hei Caroline:-)
Så flotte stiklinger du har satt!
ja pelargonier er veldig greie planter og kommer i så utrolig mange vakre sorter..Da er ikke vanskelig å falle for disse lettstelte plantene:-)
Jeg kom plutselig på at jeg glemte å nevne havearkitekt Kjeld slot sin hage til deg tidligere. Han holder hagefestival hvert år og har en enorm og flott hage!
Inne på bloggen hans står det mer opplysninger om festivalen.
Det var der jeg traff Claus Dalby for første gang:-)
adressen til bloggen er kjeldslot.blogspot.com
Hvis du ikke kjenner til den fra før;-)
ønsker deg en flott helg.
go klem fra Ellen