torsdag 28. mai 2015

Klematis Propertius og fint bladverk

Ifjor kjøpte jeg meg en klematis som heter "Propertius",den skulle ha herdighet til 6-7,så satser på at den holder noen år.
Jeg ser nå at jeg har undervurdert gleden av å ha klematis i hagen,så i år skal det investeres i flere klematiser:)








I bedet under fuglehuset har jeg diverse stauder med forskjellig bladverk,liker effekten det gir å ha noe rødbladet innimellom,som her en rødbladet nøkketunge(Ligularia),har foressten, både den vanlige,rødbladet og aksnøkketunge.
Må innrømme at jeg pleier å klippe av de gul/orange blomstene denne kommer med,kremt,blir litt for heftig for min del;)




Å her en rødbladet hyll,(sambucus nigra),har desverre ikke navnet til denne,kjøpte den på et plantemarked ifjor,å den kommer allerede med blomsterklaser til tross for at den enda er veldig liten,håper og tror at blomsterklasene er råååååsa;)
Bunndekker under denne er flekktvetann.



Gleder meg over blomstene og plantene til tross for regnet!!!



2 kommentarer:

Underberget sa...

Ja, bladverk er spennende! Her prøves det også ut litt nye kombinasjoner :-) Ønsker deg en strålende helg!

Bente sa...

Ja Clematis er nydelige. Så utrolig fint du har det i hagen.
Her er det regn og kaldt, så nå må det bli litt varme.
Ha ei flott helg.
Klem