onsdag 13. mai 2015

Vårblomstring i hagen

Idag har jeg vært noen runder i hagen å bare kikket på alt det nydelige som dukker opp rundt omkring,føler meg heldig som kan ta del i alt dette!
Å så har jeg klippet plenen for første gang i år,det er jo alltid litt gøy,for hagen ser jo straks litt bedre ut etter vårstussen:)


Teppene med blå vårkjærminne brer seg stadig lengre utover...












Rosa flekktvetann blomstrer så fint nå,men ellers er bladverket vel verdt å ha i hagen.






Ikke lenge til tulipanblomstringen setter igang,GLEDER MEG!












Fyllt hvitveis






Narciss Bridal Crown,som jeg hadde som inneplante ifjor vår,kommer med masse blomster i bedet i år:)






Så var det denne bispeluen da,fikk en avlegger av mine foreldre ifjor,men har igrunnen aldri studert den så nøye...Men seeee på de søte blomstene da!










Meg og plenen har igrunnen aldri vært noen gode venner,men i år synes jeg han gav meg litt vel mye mose....Jaja,jeg graver jo opp mer og mer å bruker som bed,så med årenes løp skiller vi kanskje helt lag,hvem vet!









Her er det nye bedet mitt!
Å her har jeg plantet litt av hvert,kan jo nevne noe...Pryd svinerot,Rosa Grottendorst,rose de rescht,rødbladet hyll,søyleosp,primula,en hvit pion og bowl of beauty,liljer,det meste som avleggere fra mine foreldre,så blir det spennende å se hvordan det gror til ut over sommeren:)




Det er langhelg folkens,kos dere!




1 kommentar:

4 i Kiellandsgata sa...

Så fine blomster i hagen din=) Måtte le litt av plenkommentaren din, for jeg og plena er heller ikke bestevenner!!! Her er det både løvetann og mose! Kjedelig! Best å lage nye bed=) God helg til deg=) Vibeke