tirsdag 4. april 2017

Blikkfang i nyehagen

Man må ha noen blikkfang i hagen,ikke sant?!
I nye hagen får jeg prøvd ut ideene mine,å hagen er jo en kunstform det og,så her er det bare å slippe kreativiteten løs;)
Selfølgelig blir det litt prøving og feiling,men sånn er det jo med alt:)




Jeg er heldig som har en veldig handy mann,så han har snekret "rammene i hagen",blandt annet denne portalen,som jeg har plantet en avlegger av klatrevillvinen min på.
Bordet sto i hagen til et av husene på gården som ikke er bebodd,så det hentet vi hjem slik at det kom mer til sin rett.













Lillemor og meg kjørte ned til foreldrene mine med spade og baljer forleden dag,å hjem igjen hadde vi full bil med busker og trær,hehe;)

Vi fikk med oss en av disse store buksbommene,en mindre buksbom,en voksthuja,2 søyleosp,en brudespirea,en fyllt hvit edelsyrin,stiklinger av vierhortensia,en skjærsmin,en thuja,klosterklokker og snøklokker,takknemlig!




Et annet blikkfang:)




Til høyre i bildet under har jeg prøvd meg på stiklinger av vierhortensiaen Annabell,så får tiden vise om det "prosjektet" blir vellykket.

Bak den lille buksbomhekken la jeg flere titalls narcissløker i høst,for vet dere hva?!
Narciss Obdam som jeg satte ved låvebroen for noen år siden,hadde i sommer dannet 4-5 nye løker hver,så jeg gravde opp alle løkene,lot 50 stå igjen,å flyttet 40 til nyehagen:)
Den eneste ulempen er at ikke alle blomstrer i år,men nå viser knoppene seg,å jeg er fornøyd med antallet knopper likevel;)













Trillebåren jeg fikk til jul for noen år siden har blitt flittig brukt de siste ukene:)


Vel,det var et lite innblikk i nyehagen som vi startet på ifjor.

Koselig at du tittet innom:)








1 kommentar:

Underberget sa...

Hei Caroline! Så utrolig fint det blir her i nyhagen din:-))))
Jeg liker godt designet ditt og det kommer til å bli så frodig og fint her etterhvert! Kos deg videre med hagingen og fortsatt god påske!
Klem fra Berit