torsdag 4. mai 2017

Første tulipanblomstring i nyehagen

Nå skjer det noe nytt i hagen hver dag,å det er såååååå gøy:)


Satte endel løker i nyehagen i høst,blandt annet tulipan "Mystic van Eyck",som er første mann ut i blomstring.
Satte flere klynger med annenhver "Mystick van Eyck" og Mount Tacoma" langs bekken,sistnevnte har ikke åpnet seg enda,så jeg venter i spenning.







Med det flotte været vi har hatt i det siste,har det både blitt grilling og picknick ute:)
Så kan jeg jo ikke klage på at det er fint å være inni en langfri i turnusen heller;)






Perleblomstene er i sitt ess:)









Vårkjærminne:)




Mangler fortsatt litt singel i noen grusganger og noe spennende i øverste del av nyehagen,mangler ikke på ideer for å si det sånn,hehe,men greit å ta det litt å litt;)





Idag,mens lillemor sov fikk jeg sådd erteblomster ved armeringsjernet her,sorten "Fire and Ice".



"New design" tulipan,venter i spenning på blomstringen,selv om de ble plantet på grunn av bladverket som har en hvit kant.



Kubjelle,utrolig flott og lodden blomst;)






En av hagens gjester:)




 Lungeurt med kjempestilig hvitflekkete bladverk som jeg fikk av en venninne ifjor.



På lørdag var meg og ei venninne på hagevanding på Feda,å nå på lørdag er vi med å arrangerer plantemarked,mye kos med å være hagegal:)


Koselig at du tittet innom!



3 kommentarer:

Christina Mari sa...

Så nydelig.
Var virkelig flott med disse tulipanene.
Satte også noe tulipaner ned,men tror jeg må vente til det blir litt mer sol & varme her nord.
Ha en nydelig fredag.
Klem Christina

Bente sa...

Nydelige tulipaner, Caroline. Hagen din er blitt helt fantastisk. Gleder meg til å se den når blomstringen er skikkelig i gang.
Klem

Jannibele sa...

Det er eb fantastisk tid i hagen nå. Masse flott hos deg! Nyehagen din er jo bare kjempefin!
Nyt langfri.
Jannicke