tirsdag 31. mai 2011

Sommerværet er på vei...

Ifølge værmeldingene har vi i sørnorge mye godt vær i møte,wihiii,endelig!!!
Det har plasket ned i noen uker nå,så håper at godværet kan komme og vare en stund nå da...Så kan vi kanskje snart komme igang med diverse uteprosjekter:)




Knipset noen bilder i hagen igår i et øyeblikks oppholdsvær,hehe...Disse narcissene blomstrer hos meg i disse dager,litt sen blomstring i år?
(Hvit tulipan i front på bildet under)





Rhododendronen min fikk litt hard medfart denne vinteren,men blomstrer rikelig likevel:)





I denne stund sitter jeg godt gjemt under 2 pledd i stua,småfryser litt likevel,ikke helt i toppform...Har ikke tid til å være syk på denne tiden av året,så håper det går fort over!!!





Bak rhododendronen min står en høstormedrue,den har flott mørkt bladverk og kommer med lyse blomsterranker med sterk god duft på høsten,så tiltrekker den sommerfugler og insekter,koselig med alle sommerfuglene:)
Minner meg foressten på at jeg har svært lyst på en sommerfuglbusk igjen,kjøpte en busk med mørkelilla blomsterranker for 2 år siden,men den klarte desverre ikke vinteren:(
Nå er det snart langhelg folkens,Nyt:))))



3 kommentarer:

h.espe sa...

Jaaaaa, det håper jeg virkelig - at sommeren er på vei!!! Jeg er veldig klar til å møte første sommerdag med strålende sol :o)

Ønsker deg en fortsatt fin tirsdagskveld!

Klem fra Hildegunn

Helene Orskaug sa...

Skjønne bilder!! Jeg falt for den sart-rosa rhododendron:o)

Ha en fin 1. Juni;o)

Heleneklem

Ceropegia sa...

Vært supert med litt sol nå ja,men her i trøndelag er det rok regn regn regn ;)

Koselig å kunne grave litt i jorda igjen. Hage -deilig!

Ha ei fin langhelg!
klem:)