fredag 9. september 2011

Vil de siste tomatene modnes?

Det tviler jeg sterkt på,må nok ta dem inn på benken...Dette er tomatplanten som kom med et vell av gode tomater tidligere i år,den har liksom stått å sturet litt i alt regnet som har vært i sommer,så selve planten er det så som så med,men det er mange tomater å høste etterhvert:)




Hadde meg en runde inni leveggen idag,plantene har vokst seg frodige og fine.Klatrevillvinen har vokst utrolig i sommer,det liker jeg;)
Selve plantene(2stk.) er på andre siden av leveggen,men de slynger seg oppå toppen.
Fikk planten av mamma ifjor,men var litt redd den ikke overlevde,fikk litt røff behandling kan man si...Jeg liker et litt villt utrykk i hagestilen,er ikke akkurat heeeelt DER ennå,men jobber stadig med saken;)





Neste godværshelg kommer jeg nok til å rydde inn mange av tingene jeg har hatt ute i sommer,de må bare få tørket opp litt først.







Er det foressten noen som vet hva denne planten heter?
Har liksom ikke giddet å sjekke det opp enda,så derfor spør jeg bare her først;)
Den kom jo med ganske så søte lilla blomster nå på ettersommeren.
Må nok snart få den og i hus så ikke frosten tar den,(gradestokken viste bare 6 grader idagtidlig,så det nærmer seg)ser for meg at det egentlig er en inneplante?





Da vil jeg ønske alle mine lesere en flottings helg!!!




Ingen kommentarer: