tirsdag 20. mai 2014

Vårbukett og hagebilder

Igår hadde jeg fine jenter på besøk,å plukket i den anledning inn en enkel vårlig bukett til å pynte opp bordet med:)
Buketten inneholdt tulipaner,kattemynte,storkonvall og stormarikåpe.












Ved inngangspartiet








Storkonvall.





Ny Hosta lengst mot venstre,råfint bladverk!
Ellers har jeg fått plantet en kulethuja og rosen Louise Bougnet som jeg nevnte tidligere at jeg ville ha i dette bedet:)






Kattemynten blomstrer som bare det langs kanten av bedet på fremsiden av huset.
Ungene har funnet ut at de kan lage tegninger med blomstene,de søte blå blomstene på kattemynten farger de himmel med,bladene tegner de gress med og en å annen løvetann blir brukt til å tegne solen med,tegningene de lager lukter herlig kattemynte,å kreativiteten blomstrer;)





Liten tue Aurikler i år.





Hvite vårfloks.




Salmon impression blomstrer på siste verset nå.








Humla har begynt å slynge seg oppover armeringsjernportalen,håper den blir større i år enn ifjor!



Vi har hatt en flott sommerdag idag,å heiet frem eldstejentas fotballag,å resultatet ble seier,så gøy:)

Nyt dagen!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Så nydelig hage du har :) og nå lærte jeg hva kattemynte er og hva den blomsten jeg har ved uthuset heter.
Marikåpe er så kjekt å bruke i buketter- helt herlig tid vi er i og bare kan plukke med oss inn nå fremover.

Nyt dagen klem fra Monica

Bente sa...

Nydelig vårbukett og hagen din er helt herlig.

Stor klem fra meg