mandag 15. august 2011

Oreokake

Jeg var så heldig å få en kjempegod oppskrift på en oreokake forleden dag.
Fikk den av Camilla,en god kollega av meg:)
Jeg laget den igår til familieselskapet,den fallt godt i smak hos gjestene,så jeg vil gjerne dele oppskriften med dere...




INGREDIENSER:
 
Bunn:
  • 400 g Oreokjeks
  • 100 g smør
Fyll 1:
  • 400 g kremost(2pk philadelfia)
  • 3-4 dl melis
Fyll 2:
  • 1 pk sjokolademousse(se anvisning på pakken)
Pynt:
  • 3 dl kremfløte
  • 130 g Oreokjeks




FREMGANGSMÅTE:
  • Ha Oreokjeks i en foodprocessor sammen med mykt smør,kjør på full hastighet til en jevn masse.

  • Trykk kjeksmassen i bunnen på en rund form(26 cm i diameter).Bruk gjerne Porsgunn kakeform som kombinerer kakeform og kakefat.Eller sett en kakering direkte på et kakefat.Sett i kjøleskapet i 30 min.

  • Rør sammen kremost og melis(tilsett melismengden etter hvor søt smak du liker).Smør dette jevnt over kjeksbunnen.Sett tilbake i kjøleskapet i 30 min.

  • Tilbered sjokolademoussen som anvist på pakken.Smør moussen forsiktig ut over laget med kremost og melis.Sett tilbake i kjøleskapet til moussen har stivnet,ca. 1 time.

  • Løsne kakeringen fra kaken ved å skjære langsmed kanten med en skarp kniv,fjern kakeringen.Dekk kaken med pisket krem og pynt med grovt hakkede Oreokjeks.Kaken oppbevares kjølig.




Ha en flottings dag da dere!!!



7 kommentarer:

Monica sa...

mmm den så utrolig god ut, takk som deler. Jeg må bake litt fremover som jeg kan fylle fryseboksen med før termin, greit å ha på lur:) Noen gode tips? Alltid kjekt med noe nytt. klem Monica

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nammenam! Den såg kjempegod ut!:))
Lampa i gangen vår er kjøpt på kampanje hos Skeidar til kun 499 ;) Dei har den inne sånn av og til på kampanje:)
Ha ein super kveld!
Klem:)

Unknown sa...

Mmmm, den så GOD ut ♥
Jeg smakte Oreokake for første gang på 17 mai, hos en nabo, og den var såååå god!!!
Har ikke prøvd meg på den selv enda, men det skal jeg jammen meg gjøre...

Kos dere!

Klem Line

h.espe sa...

Mmmmm, så farlig god ut den kaka der altså... Takk for oppskrift!!

Håper du hadde en flott helg, og fikk "lufta tærne", akkurat som du håpet på ;)

Ønsker deg en strålende flott uke!

klemmer fra Hildegunn

Solstrålå sa...

Den kaken måååå jeg prøve!
Tusen takk!
Ønsker deg en fin uke!
Goe klem fra Sol

Janne sa...

Oi! Den så knallgod ut!
Hmm, kansje jeg skulle prøve meg...du forklarte det så bra.

Gratulerer med gebursdager og bryllupsdag!!!
- og papir er jo en god start:)
Vi hadde sølvbryllup for 3 år siden...

Ønsker deg en god kveld/natt og en flott uke videre!
Klemmer fra Janne

best king size comforter sa...

Jeg var så heldig å få en kjempegod oppskrift på en oreokake forleden dag.
sewing factory near me ,
stitching factory near me ,