søndag 30. juni 2013

Husets fremside underveis/etter

Som jeg har nevnt tidligere så fjernet vi metervis med tujahekk både langs og på fremsiden av huset i vår!
Det føltes som et stort gap i husets fasade da hekken ble fjernet,men vi fant en løsning som jeg nå er fornøyd med:)


Glemte å ta bilde før vi satte igang,men her er vi underveis!




Etter:



Det som før var brun stygg plen bakom hekken,har nå blitt et bed med roser stauder og vintergønt.
Vi har brukt de samme kubbesteinene rundt bedene som før hadde naturstein på andre siden av trappen,ble mer helhet over det slik.




Det ser litt glissent ut enda siden alt er nyplantet,men planen er jo at det skal vokse seg godt til her etterhvert.
Jeg har fått endel planter av mine foreldre,blandt annet lilla og kremhvite frøstjerner,buksbom,marikåpe,pion,syrintrær,nelliker og astilbe!
Endel er nyinnkjøpt,syrinhortensia,hagestikle,tuja Smaragd,nelliker,lammeøre,revebjelle,klematis og rosene Louise Odier,Jaques Cartier,Sharifa Asma og Mary Rose!






















Her står jeg på låvebroen å tar bilde.
Vi har laget et par nye bed også,men her er jeg ikke riktig ferdig å plante i,så de vil jeg viser dere når det er ferdig beplantet;)




Det har vært en innholdsrik helg for min del,sommerfest med jobben på fredag,utdrikkningslag for naboen igår og idag har været vist seg fra sin beste side,så det har blitt både sykkelturer og grilling på terassen!
Å når været er bra,så eksploderer blomstringen i hagen,lykke!!!
Ha en fin dag alle sammen:)


Ingen kommentarer: