søndag 7. september 2014

Humle og bier og...

På fredag hadde jeg en herlig hagedag,der jeg fikk vært ute både formiddag og ettermiddag.
Solen skinnte og varmet meg mens jeg koste meg med diverse opprydding i jord og planter.




Jeg har ikke visst at det var forskjell på hunn og hannplantene av Humla,i vår kjøpte jeg meg en hunnplante,å se de vakre konglene som kom!
Jeg har tydeligvis hatt 4 hannplanter tidligere;)




Klematis "summersnow" blomstrer mer enn noen gang,kjøpt i vår:)








Kjempemange bier og sommerfugler som holdt seg på bergknappene.






Klematisen "Polish Spirit",ny av året.




Gode store epler på et av epletrærne i år!




Kaprifol.




Hmmm,meg og gule planter pleier egentlig ikke funke så godt,men gullriset jeg fikk meg meg hjem ved en feil for et par år siden  blir jeg bare mer og mer glad i:)




Floks.


Louise Odier kommer enda med et par blomster innimellom:)



Chrysantemum ved inngangspartiet.




Igår koste hele familien seg på dyrskue,å vi slapp unna regnet hele dagen,utrolig,siden helgen har vært preget av store deler regn.
Vi fikk sett på landbruksredskap,gamle kjøretøy,trespikking,boder med diverse,mange forskjellige dyr og gått på tivoli,kjempegøy!

Koselig at du tittet innom:)



3 kommentarer:

Hos Jorunn sa...

Så mange fine blomster du har i hagen! Jeg visste heller ikke at Humle er 2-kjønnet..så søte små kongler. Chrysantemum'en din var flott!! Neste uke skal jeg høstpynte inngangspartiet:)

Ønsker deg en ny fin uke, Caroline!
Klem fra Jorunn

Anonym sa...

FOR en hage,det er tydelig at du har grønne fingre,helt nydelig hos deg. :))
Ønsker deg en flott uke.
God klem.

angie sa...

wunderschöne blumen!!! angie