tirsdag 19. juni 2012

Storkenebb

Det finnes utallige typer storkenebb,høye,lave,tidlige,sene og i mange fargevarianter,både på blomstene og bladene!
På det lokale plantemarkedet i år kjøpte jeg 2 nye typer,først denne lille lave med fiiine rosa blomster!










Den andre kjøpte jeg mye på grunn av de spennende bladene,men blomstene var og flotte:)










Ser litt tomt ut i bedet her,nyanlagt i år,så plantene har ikke vokst seg skikkelig til enda...Bedet rommer alt fra Marikåper,peoner,malurt,storkenebb,hosta og Akeleier.










Idag dumpet norsk hagetidende ned i posten,der var det visst en artikkel skrevet av Birgitte Husted bentsen,en sann storkenebbentusiast,gleder meg til å lese gjennom den;)










Denne lys lilla varianten er bare så søt,men det er en høy type,å har en lei tendens til å legge seg litt...










Har denne lys lilla i et bed på fremsiden av huset sammen med klatrehortensia,bergknapp,akeleier,kuletuja og liljer:)










Denne er egentlig litt blåere i virkeligeten,fått avlegger av mamma,å den vokser noe volsomt:)


Storkenebb er en plante til å bli glad i,å som jeg garantert kommer til å skaffe meg flere av;)


Ha en fiiiiin dag!











1 kommentar:

May Britt sa...

Så fine storkenebb du har :)